♥ TiQa’s BloG ♥
Strawberry On Top Of Cupcake

sakit mata..mc dan dann
Wednesday 3 June 2015 | Wednesday, June 03, 2015 | 0 comments
Assalamualaikum ♥
Rasa tak nak post.tapi rasa nak post..perasaan yang berbahagi..
baru2 ni aku terkena sakit mata (harini pun still x ok lg)
as you know sakit mata sangat senang berjangkit.
aku tak plan pun nak MC but suddenly kena MC jugak.
hari sabtu after settle down kerja and pass report aku terus pegi OPD (Out Patient Dept) dkat hospital.
well,aku mmg rasa dah x bole blah kot.pejam mata,kelip mata pun sakit.sampai rasa sakit kepala baq hang..
aku terkena Jangkitan bakteria akibat conjunctivitis  rujukan sila klik sini
After meet puan doktor dpt ubat titis dan ubat sapu.
Yang sedihnya disini ialah MC aku bagaikan di'pandang' sepi.balik dari OPD (Out Patient Dept) aku terus hantar MC sbb takut hilang or lupa or malas nak berisu...Tapi isu tetap datang...
Aku cuma nak bagitahu..aku tak beli MC.Tak pura2 sakit.And aku 'cuti' bukan tanpa sebab...
be fair lah.Takkan aku sakit mata pun nk suruh keja jgk?Honestly aku mmg terasa dgn yang tersebut...
sekian kisah drama swasta aku buat kali ni...Lain kali cerita lagi...


lastly, aku pun tak suka nak sakit2 ni..so ni doa sakit mata ye..
credit:ainul malik

Doa sakit mata
Ya Allah , Tuhan (yang memelihara) manusia, yang menghilangkan kesusahan, sembuhkanlah, Engkaulah yang menyembuhkan tidak ada suatu penyembuhan kecuali kesembuhanMu, sembuh yang tidak diiringi sakit juga penderitaan kecuali kesembuhanNya.
Maka Kami singkapkan daripadamu tutup yang menutupi matamu, maka penglihatanmu pada hari ini amat tajam (Surah al-Qaf : 22).
Maka kelak kamu akan melihat dan mereka pun akan melihat (Surah al-Qalam : 5)
(Ruqyah Asas Perubatan Islam oleh Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din)

esok lebih baik dari hari ini dan hari ni lebih BAIK dari hari semalam.:)

Labels:


Older Post | Newer Post