♥ TiQa’s BloG ♥
Strawberry On Top Of Cupcake

no caption (-___-)
Thursday 27 November 2014 | Thursday, November 27, 2014 | 0 comments
Assalamualaikum
Parodi Forum Suara Mahasiswa dimuat naik pada:16 Jan 2013



sebenarnya kalau kita lihat secara positif..kita akan dapat positif juga.
kalau tengok video diatas ramai juga yang mengkritik dan ramai juga yang menyokong..
pada pandangan dan pendapat saya secara peribadinya..
jika kita rasa kita di'atas' kita perlu juga untuk mendengar pendapat dan idea orang dibawah..
adakalanya kita selaku orang diatas...tanpa usul periksa 'menghukum' seseorang tanpa menilai sesuatu kejadian...implikasinya bukan pada hari ini.tapi pada masa akan datang..
ingat...dosa dengan manusia..kena mintak maaf dengan manusia tu sendiri ye..

Terdapat 3 golongan manusia yang doanya tidak ditolak: Orang yang berpuasa sehingga ia berbuka; Seorang pemimpin yang adil dan Doa orang yang dizalimi,  yang diangkat Allah dan dibukakan Allah baginya pintu langit dengan firmanNya," Demi kebesaranKu, Aku akan menolongmu, walau setelah nantinya." HR Tirmidzi, Abu Daud & Abu Hurairah ra.
  Dalam riwayat lain Rasulullah saw bersabda:  "Terdapat 3 doa yang mustajab dan tidak ada keraguan di dalam kemustajabannya: iaitu doa orang yang dizalimi, doa seorang yang didalam perjalanan (musafir) dan doa orang tua kepada anaknya." Rasulullah saw telah bersabda: "Takutilah akan doa orang yang dizalimi, sesungguhnya ia akan naik ke langit seakan-akan seperti percikan bunga api." Maksud Rasulullah saw di dalam wasiatnya, "sesungguhnya ia (doa tersebut) tidak ada penghalangnya diantaranya dengan Allah swt."  Doa orang yang teraniaya adalah mustajab dan akan dikabulkan Allah swt tanpa syarat sekali pun, diangkat secara langsung ke hadapan Allah swt untuk diadili dengan penuh kebenaran dan tanpa sebarang halangan.

Diriyawatkan daripada Ahmad di dalam musnadnya juga dari Abu Abdullah Al-Asadiy berkata, Rasulullah saw telah bersabda, "doa seseorang yang dizalimi walaupun di dalam keadaan kafir, tidak ada hijab." Ayat 148 surah an nisa' maksudnya:   " Allah tidak menyukai perkataan buruk ( yang diucapkan) secara terus terang, kecuali oleh orang yang dizalimi. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. "

SILA RUJUK:http://kuyahsyedharun.blogspot.com/2011/12/takutilah-doa-orang-yang-dizalimi.html

Yang  baik dari Allah yang terkurang datang dari kelemahan diri sendiri   WA ALLAH HUALAM...
esok lebih baik dari hari ini dan hari ni lebih BAIK dari hari semalam.:)

salam sayang,salam ingatan

Labels: , , , , ,


Older Post | Newer Post