♥ TiQa’s BloG ♥
Strawberry On Top Of Cupcake

rasa hati
Saturday 13 September 2014 | Saturday, September 13, 2014 | 0 comments
agak lama aku tak menulis kat blog.kali ni nak cerita pasal realiti hidup jururawat...banyak orang pandang hina tentang kerja kita..tapi masih ada yang pandang mulia.(syukur,alhamdulillah)
mungkin akan ada orang yang cakap aku sentap,terguris etc termasuk meroyan.koot.
but please put yourself in my shoes...baru rasa canne kena hina.yes maybe uoll akan cakap semua perkerjaan ada risiko,cabaran,etc dia tersendiri.yup,true.tapi please again.dont judge the book by its cover.cabaran dan tekanan yang kami harungi juga tak sama.jadi please dont simply judge.
salah satu hinaan


aku tahu korang semua pandai dan berpangkat tinggi.dan tak seperti aku.hanya makan gaji je.tukang cuci bontot orang je...bak kata korang..
okey apa kata korang try duk spital..try duk wad medikal hkl pun xpe dah.kalo aku suro g wad neuro kang lg xdaya kooo..sbb mostly semua ko kne buat.msti ko balik menangis kott...kawan aku yang dok medikal pun masa mula2 masuk cakap sebelum masuk keja nanges.dah balik pun nanges.tu naseb wad medikal yang bkn semua pesakit x berdaya..

okey,berpandukan contoh gambar ni aku nk cerita realitinya pulak...bole plak sorang pesakit dari hospital lain bersama warisnya bermulut seperti diats.menghina kerja kami....
hari sebelum tu ada juga dia menghina.tapi bkn time aku kerja...
dia boleh cakap..
kerja setakat basuh berak orang..belajar takat SRP (PMR) kurang hajar.
meh aku bagi pengertian sket ye...

Dan waris anak makcik tu bole plak buat spital ni macam rumah warga emas/hotel bajet.bole dia tinggalkan mak dia kat spital.dia gi shopping KL.bila tegur hembas2 beg.ko ghase tak ke panas.dah tu degil nak mampus.
tapi sebab nak tolong.
bole plak cakap kami ni misi2 kurang hajar.dah ko tu terlajak budi bahasa ke?dah cakap baik2 ko melenting.panggil polis ko wat bodoh macam tunggul.dah pulak masa tu ada pesakit tak berapa nak stabil.kau ingat kami suka lah ye?

and mostly yang buat aku lagi sakit hati bila...waris aku sendiri tak faham kerja aku.aku bukan mintak orang sokong aku.tapi akan ada hari kita tak sihat.jangan cakap kita yang pilih kerja ni and so on sedangkan awak tu tak berkerja.ye tak nafi jadi surirumah tu mulia.tapi jangan lupa kerja saya pun tak kurang mulia.tolong orang untuk sihat.bila dia sihat dan mampu beribadah dan mampu melakukan kebaikan kepada orang lain..kami juga dapat saham.-Wa allhu alam..dan bukan semua orang mampu melakukan kerja seperti kami.
ada seorang kenalan saya.bijak sangat dah halfway stadi medikal bila time praktikal xbole tengok darah pengsan.terpaksa Quit walaupun markah teori sgt Excellent.see,kat sini dah terbukti..

REZEKI,JODOH,AJAL  ditangan tuhan.siapa kita nak menghina?



esok lebih baik dari hari ini dan hari ni lebih BAIK dari hari semalam.:)

Labels: ,


Older Post | Newer Post