♥ TiQa’s BloG ♥
Strawberry On Top Of Cupcake

interview (pengalaman sendiri)
Wednesday 3 September 2014 | Wednesday, September 03, 2014 | 0 comments
ha,kali ini nak cerita pasal interview sendiri.
masa lepas habis stadi 2011,jadi penggangur tetap dan berpencen.dapat interview tapi kecundang dalam interview.
tapi tu bukan alasan untuk tidak terus mencuba.tanggal november (tak ingat berapa haribulan) attend interview dekat lembaga hasil.dengan takde sebarang pengaharapan untuk berjaya.(sebab aku xde ilmu bahagian ni). unexpected yang berjaya.maka dari detik itu aku terus meletakkan jawatan aku dari penggangur ke pada staff lembaga hasil.mihh mihhh..

sebulan lebih menghampiri dua bulan aku dah start buat dua kerja.it was not about 'gila kerja','gila harta' and ect tapi sebab aku nak kena renew lesen jururawat aku.yang perlukan point untuk renew.kalo tak kerja takut lupa skill,and tak bole nak renew.and of course lahh still bole buat pengekalan nama.tapi tapi tu bodoh.tahu nak renew je.honestlah mmg lah sesangat penatnya.Allah je yang tahu.balik dari rumah mandi terus pegi klinik.ayat pergi kerja gelap balik pun gelak.saya berkerja lebih dari separuh hari.and thanks to Allah sebab dia beri kekuatan untuk meneruskan kehidupan...


pada tahun 2012 aku dapat interview jururawat kerajaan.tapi aku gagal interview tu.okey nampak mcm tak sedih.tapi sedih kottt..tapi xpe belum rezeki.positiff..positifff...
2013 aku dapat bnyk jugak interview.ada juga interview yang berjaya..tapi atas faktor-faktor yang tersendiri aku tolak untuk berkerja ditempat tersebut.setelah mendapat pendapat dan restu orang lebih tua.
and tahun ni aku last kerja lembaga hasil dengan klinik.

julai 2013 aku mula kerja dengan mais dialisis.ada lah dkat setengah tahun.hadooii...aku sempat jugak lah merasa jaga 2 cawangan.shah alam dengan taman melawati.
gambar interview kkm



21/01/2014:bermulalah kehidupan akau sebagai seorang penjawat awam..
okey next episode kita sambung soalan interview ya..


esok lebih baik dari hari ini dan hari ni lebih BAIK dari hari semalam.:)

Labels: , , , ,


Older Post | Newer Post