WELCOME TO tiQa'S blog

lawat-lawat

kwn2.

sesiapa yg terasa dirinya baik dgn aku,bolelahh ambek award ni. sila gn malu2 oke? TO MY DEAREST FOLLOWERS:sila ambil award ni ok?and sorry kalo tdk lawa.

Tuesday, 13 November 2012

just write

berniaga tu mmg lah bagus..99% sumber kekayaan pun mmg dari perniagaan..tapi kenapa banyak peniaga sekarang suka menipu.ambil cara mudah untuk kaya.*Kononnya* padahalnya…rezeki itu dari Allah kan? Tipu harga,tipu barang,tipu nama..*Nama Xde Doctor Bagai..Bubuh Doctor Nak Bagi Laris..Laku Barang..-Hang Ingat Manusia La Ni Tak Maju Ka? Kalo Hampa Kena Saman Atas Menipu..Ha!Baru Tahu Langit Tinggi Rendah* agaknyakan masa korang buat benda ni..korang fikir tak apa yang akan berlaku nanti?anak hampa makan rezeki yang mcm tu..jadi perangai gane ka..belajar jadi gane ka?..Haish cheq tak paham sungguh hampa ni lah…Dosa pahala hampa taruk nombor berapa?Gaya hampa ala-ala (macam) orang pandai,kuat agama segala.pandai berkata-kata…Hampa ni Islam kan?ke apa?sedangkan orang bukan Islam pun bila berniaga jujur.Ada orang bukan Islam pun mcm tak caye nak beli barang orang Melayu..pasai pernah kena tipu masa beli.Astafirullahal azim.apa nak jadi lah hampa ni… Alhamdulillah tuhan bagi kelebihan itu pada hampa..tapi hampa dah salah gunakan kelebihan yang Dia bagi pada hampa..hampa menipu orang..keluarga hampa..tapi orang mungkin boleh dengar..satu masa kemudiaan..kalau rahsia penipuan hampa ni bocoq kat orang len..jadi gu mana?Masa tu hang nak cari family kan?Apa nak jadi dengan hampa ni..Jangan ingat hang bole duk tang tu ja..Dunia ni..Hidup ni bagaikan roda cheq nak cite bagi..ada masa atas..ada masa bawah..ada masa sedih,ada masa gembira…Cheq harap hang sudahlah tipu tu…Pastu jangan tu nk buat orang lain pikul salah hang..await hang tak bole nak tego ka..?kalo kain rentang nama hang depa buh panggilan salah?Belajaq tinggi-tinggi tapi jadi lagu ni?kesian cheq tengok hampa ni lah.Mok hang pun hang tipu…Mok hang tu lah yang tolong bayaq keta hang masa hang duk ‘tenat’ duit..tak mampu nak pakai keta mahai,besaq,jenama..konon bila orang tengok..orang boleh percaya hang ni Berjaya..PEGIDAAAA!! Cheq harap hampa jangan sakit hati kena ayat canni dgn cheq.cheq Cuma cite apa yang cheq rasa..cheq mintaq maaf kalau hampa takleh terima…


esok lebih baik dari hari ini dan hari ni lebih BAIK dari hari semalam.:)