♥ TiQa’s BloG ♥
Strawberry On Top Of Cupcake

jam rosak
Tuesday 13 November 2012 | Tuesday, November 13, 2012 | 0 comments

“Ha lagi 5 minit aku sampai la..kau cepat sedikit…kita dah lambat ni..!”
“Kau  kat mana?kata suruh cepat?yang kau tak muncul-muncul ni kenapa?jam kau rosak?”
“Aku dalam perjalanan ni..Traffic jammed lah..kejap lagi aku sampai lah..Kau relax dulu..pekena roti canai ke..”
30 Minit Kemudian….
“kalau kau tak sampai lagi tepat jam 5:30 petang..kira batal..!aku ada kerja lain dari tunggu kau yang tak muncul-muncul…”
“Aku dah nak sampai ni…kau sabar lah kejap…kejap je..!Please..hanya kau sorang je yang boleh aku harap kan…”
“Seminit kau tak ada depan mata.maknanya,pertolongan aku pada kau..terbatal!kau pujuk macam mana pun.aku tetap tak nak tolong!kau nak aku tolong kau..tapi kau tak pandai nak hargai masa orang..Jadi jangan salahkan aku kalau aku cancel.Assalamualaikum.”
*Ayat diatas adalah rekaan semata-mata..salah ejaan,tatabahasa serta stuktur ayat. maaf*
ayat mcm ni agak fimiliar  buat kita..kann?
dan kalau tnya aku pun aku akan cakap sama..terlalu lah familiar nya..dan biasa terjadi pun..peliknya..pe mangsa tu tak insaf pun..yang mangsa ni pulak..lembut hati..mmg selalu lah terkena..kann?and jika kita yang jual barang ke atau orang lain yang jadi customers  terpaksalah kita redha je.layannya aje permintaan mereka.*walaupun tak mahu.*customer kan always right..!tapi hakikatnya..salah tetap salah..orang kata dugaan cari rezeki…yang buat lagi sedihnya.dah lambat..menipu pula..
nasib..nasib kan?


esok lebih baik dari hari ini dan hari ni lebih BAIK dari hari semalam.:)

Older Post | Newer Post